Wat is de ware identiteit van jouw merk, bedrijf of organisatie? Wat maakt jouw uniek? Welke positie kies je en wat beloof je aan de mensen? Hoe bereik je de doelgroep met je communicatieboodschap? Uitsluitend met duidelijke keuzes én een sterke strategie zorg je voor het juiste beeld van je merk, bedrijf of organisatie.
Een marketingstrategie is een strategie die is geschreven als plan van aanpak voor alle marketingactiviteiten. De strategie wordt bepaalt als houvast om de vooraf bepaalde doelstellingen te behalen. Je kan een marketingstrategie in twee gedeelten opsplitsen: online- en offline strategie. De online strategie gaat voornamelijk over de inzet van je website en social media kanalen terwijl de offline strategie voornamelijk over pr en traditionele media kanalen gaat.
Hoe wil je als merk overkomen, wat belooft het merk je klanten en hoe kun je als bedrijf deze belofte waarmaken? Aan de basis van een sterk merk ligt een doordachte merkstrategie. Een merkstrategie past bij de motieven en ambities van je merk, bedrijf of organisatie. Het gaat om het waarom je iets doet en waar je in gelooft. Daarnaast maakt het duidelijk waar je naartoe werkt en hoe alle onderdelen van je merk zich tot elkaar verhouden om maximale impact te hebben. Het hebben van een duidelijke merkstrategie maakt dat je niet alleen voor klanten interessant of aantrekkelijk bent maar ook voor medewerkers en partners.
Door middel van merkpositionering claim je een positie in het hoofd en het hart van de mensen die in aanraking komen met je merk. Het liefst een eigen plek. En niet zomaar een eigen plek: een hele waardevolle, onvervangbare eigen plek. Merkpositionering gaat over een diepere connectie tussen jouw merk en jouw doelgroep. Die connectie ontstaat door je merk te laden met positieve, emotionele associaties bij de mensen die je wilt bereiken. Hoe sterker die associaties, hoe sterker de connectie.
Zo’n kenmerkende plek claimen vereist hele scherpe keuzes in hoe je gezien wilt worden en bekend wilt staan. Hoe scherper het beeld is dat je van jouw merk creëert, hoe beter je mensen helpt om jouw merk in het juiste hokje te plaatsen… want hokjes denkers zijn we tenslotte allemaal.
Met een sterke designstrategie kun je punten maken. Waar moet een sterk design aan voldoen om het juiste gevoel over te brengen? Hoe ben je duidelijk jezelf en duidelijk anders dan je concurrenten? De designstrategie beschrijft de visuele kaders en de creatieve ruimte van je merk. Het geeft visuele richting aan iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van communicatie.
Designstrategie is het gezicht van het merk, bedrijf of de organisatie. Dit maakt het zichtbaar en tastbaar. In de designstrategie bepalen we hoe dit gezicht eruit moet zien om expressie te geven aan.
Een nieuw product of dienst in de markt zetten, je naamsbekendheid vergroten of een evenement organiseren; een goede communicatiecampagne is hierbij van essentieel belang. Een goede communicatiecampagne heeft een duidelijke start en einde; een campagne is tijdelijk. Van belang is dus een concept te bedenken, wat past bij de tijd en het geformuleerde doel.
bouwen aan jouw business
Neem dan vrijblijvend contact op met Vincent (06-14 04 99 31). Bellen, mailen, appen, het kan allemaal. Wil je zelf gebeld worden op een moment wanneer het jou uitkomt? Vul dan het contactformulier dan belt hij je terug.