design marketing strategie

gezicht geven

Design.

Een sterk design geeft je merk, bedrijf of organisatie gezicht en voegt meerwaarde toe. Het zorgt voor vernieuwing, brengt het tot leven en maakt het relevant en interessant. Design raakt mensen, roept emotie op en brengt de boodschap over naar je doelgroep.

Werkwijze.

Ieder ontwerp begint met een goed idee: een concept. Tijdens deze fase – de conceptfase – gaan we aan de slag met een idee en brengen wij creatieve gedachten bij elkaar. Niet alleen die van ons, maar juist die van de klant helpt ons bij het bedenken van de juiste concepten.

Bedenken.

Creatieve sessies en het Wie-Wat-Waarom concept – Wie ben je? Wat doe je? Waarom zou ik voor jou kiezen? – geven richting aan de conceptfase. Door hier goed over na te denken en met elkaar in discussie te gaan ontstaan er een nieuwe invalshoeken en wordt de visie getoetst (oud én nieuw). Namen, slogans, pay-offs, you-name-it, alles komt ter sprake. We schrijven alles op om de volgende fase al een beetje vorm gegeven.

Ontwerpen.

Als het concept en de visie op papier staan starten we met de ontwerpfase, we gaan vormgeven. We starten deze fase met het maken van een moodboard, kleuren selecteren, een fontstudie en presenteren dit in een eerste pitch. Een korte grafische presentatie van alle ideeën die ontstaan zijn in de eerdere creatieve sessies. Hier komen vaak de eerste blije gezichten en wordt de eerste stap naar een nieuwe identiteit zichtbaar.

Realiseren.

Het logo is af, de lettertypes en kleuren zijn gekozen en het wordt tijd dat we alle elementen gaan gebruiken. De eerste stappen van digitaal naar print en online worden nu gemaakt en de identiteit wordt niet alleen zichtbaar, maar ook tastbaar. De huisstijl wordt gerealiseerd in de vorm van promotie- en marketingmateriaal, de website wordt ingericht en campagnes worden voorbereid. Ontwerper, ontwikkelaar, tekstschrijver en fotograaf werken intensief samen op weg naar het eindresultaat.

Perceptie.

Blije gezichten! Dat is het doel van de laatste fase. Wat begon als een idee is nu zichtbaar én tastbaar. Op alle facetten komt de identiteit tot zijn recht; op papier en op het scherm. De identiteit die is ontwikkelt resulteert in een ultieme beleving, dat van een merk, organisatie, dienst of persoon. De identiteit is af en je bent klaar voor de volgende stap…

Strategie, content, design en online.

Vanuit de disciplines Strategie, Content, Design en Online bouwen wij dagelijks mee aan mooie merken. Wanneer deze vier disciplines goed samenwerken en op elkaar worden afgestemd kan je pas echt het verschil maken.

Strategie.

Om effectief je doelen te bereiken helpen wij je bij het maken van de juiste strategische keuzes.

Content.

Zonder inhoud, geen verhaal. Wij creëren content die de boodschap overbrengt en de merkwaarden versterken.

Design.

Design raakt mensen. Het geeft gezicht aan je merk, bedrijf of organisatie en brengt het tot leven.

Online.

Met onze online diensten bereik en verbind je mensen aan je merk, bedrijf of organisatie.

Praktisch op een rij.

Wij denken dat je pas echt meerwaarde kunt leveren als alle disciplines de handen ineenslaan. VKdesign is breed georiënteerd en werkt samen met specialisten uit verschillende vakgebieden. Om aan te geven wat wij allemaal doen hebben we onze diensten praktisch voor je op een rij gezet:

Strategie

​Communicatiestrategie
Merkpositionering
Merkstrategie
Designstrategie
Marketing strategie
Contentstrategie
Communicatiecampagne
Social media strategie
Branding & Rebranding

Content

Visuele content
Tekstuele content
Copywriting
Illustratie
Animatie
Fotografie
Video
SEO
SEA

Design

Grafisch design
Information design
Motion design
Corporate design
Brand design
Digital design
Event design
Editorial design
Marketing design
Experience design
Campagne
Vormgeving & Art direction

Online

Wordpress website
Ecommerce
Apps
User interface
User Experience
Online marketing
Hosting & onderhoud
Google analytics
Social media marketing
E-mailmarketing
Magazine
Online stylesheet