design marketing strategie

BETEKENIS GEVEN

Wat wij doen

Een merk zichtbaar sterker maken vraagt om heldere strategieën, krachtige content, aantrekkelijk design en slimme online oplossingen. VKdesign biedt een uitgebreid dienstenpakket waarmee je je merk(verhaal) meer betekenis geeft.

Diensten.

Het omvormen van ideeën, strategieën of verhalen naar online én offline communicatie vraagt om specifieke kennis en ervaring. Samen met ons flexibel inzetbare team van specialisten creëren én reviseren wij sterke strategieën, krachtige content, aantrekkelijk design en slimme online oplossingen. Zo maken wij je merken sterker en verbinden we ze met mensen.

Strategie.

Niet kiezen is verliezen. Door duidelijke keuzes te maken creëer je een krachtige strategie en zorgt je voor het juiste beeld. Zo houd je de focus, geeft je betekenis en behaal je je doelen.

Design.

Een goed design is de sleutel tot het effectief verbinden van merken met mensen. Design raakt mensen en geeft herkenning. Het ondersteund het merkverhaal en geeft betekenis aan je merk.

Content.

Zonder inhoud, geen verhaal. We brengen in kaart naar wie je wilt communiceren. Vervolgens gaan we op zoek naar de juiste tone of voice om het (merk) verhaal en goed over te brengen.

Online.

Bij online zijn techniek, optimalisatie, creativiteit en gebruikerservaring de sleutelwoorden. Daarmee realiseren wij optimale online ervaringen en effectieve digitale oplossingen. 

Hoe we werken.

Ieder ontwerp begint met een goed idee: een concept. Tijdens deze fase – de conceptfase – gaan we aan de slag met een idee en brengen wij creatieve gedachten bij elkaar. Niet alleen die van ons, maar juist die van de klant helpt ons bij het bedenken van de juiste concepten.

Bedenken.

Creatieve sessies en het Wie-Wat-Waarom concept – Wie ben je? Wat doe je? Waarom zou ik voor jou kiezen? – geven richting aan de conceptfase. Door hier goed over na te denken en met elkaar in discussie te gaan ontstaan er een nieuwe invalshoeken en wordt de visie getoetst (oud én nieuw). Namen, slogans, pay-offs, you-name-it, alles komt ter sprake. We schrijven alles op om de volgende fase al een beetje vorm gegeven.

Ontwerpen.

Als het concept en de visie op papier staan starten we met de ontwerpfase, we gaan vormgeven. We starten deze fase met het maken van een moodboard, kleuren selecteren, een fontstudie en presenteren dit in een eerste pitch. Een korte grafische presentatie van alle ideeën die ontstaan zijn in de eerdere creatieve sessies. Hier komen vaak de eerste blije gezichten en wordt de eerste stap naar een nieuwe identiteit zichtbaar.

Realiseren.

Het logo is af, de lettertypes en kleuren zijn gekozen en het wordt tijd dat we alle elementen gaan gebruiken. De eerste stappen van digitaal naar print en online worden nu gemaakt en de identiteit wordt niet alleen zichtbaar, maar ook tastbaar. De huisstijl wordt gerealiseerd in de vorm van promotie- en marketingmateriaal, de website wordt ingericht en campagnes worden voorbereid. Ontwerper, ontwikkelaar, tekstschrijver en fotograaf werken intensief samen op weg naar het eindresultaat.

Perceptie.

Blije gezichten! Dat is het doel van de laatste fase. Wat begon als een idee is nu zichtbaar én tastbaar. Op alle facetten komt de identiteit tot zijn recht; op papier en op het scherm. De identiteit die is ontwikkelt resulteert in een ultieme beleving, dat van een merk, organisatie, dienst of persoon. De identiteit is af en je bent klaar voor de volgende stap…

Praktisch op een rij.

Strategie

​Communicatiestrategie
Merkpositionering
Merkstrategie
Designstrategie
Marketing strategie
Contentstrategie
Communicatiecampagne
Social media strategie
Branding & Rebranding

Design

Grafisch design
Information design
Motion design
Corporate design
Brand design
Digital design
Event design
Editorial design
Marketing design
Experience design
Campagne

Content

Visuele content
Tekstuele content
Copywriting
Illustratie
Animatie
Fotografie
Video
SEO
SEA

Online

Wordpress website
Ecommerce
Apps
User interface
User Experience
Online marketing
Hosting & onderhoud
Google analytics
Social media marketing
E-mailmarketing
Magazine